reklama

Vákuum

Toto sú len bezduché vety z dlhej chvíle.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)



Posledné týždne žijem ako vo vákuovom obale. Neprepúšťa nič z okolitéhosveta, iba svetlo. Necítim teplo, slnko. Aspoň sa v tom horkunepotím.. 

Krátko žijem sama. Zobrala som si deň voľna a šla som domov, aby som sa mohla učiť naštátnice, nikde inde sa neučí tak dobre ako na hojdačke vzadu na našomdvore. To je oficiálna verzia. Neoficiálne som prišla domov preto, aby somnemusela variť a zažívať ten otupujúci pocit ticha, keď v noci zhasnemtelku a ľahnem si do prázdnej postele. Doma je vždy niekto doma. Mama.Otec. Artur. Alebo aspoň Mišov duch. Doma som zvyknutá na prázdnuposteľ.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tu? Tu zhasnem svetlo a zabíja ma ticho.

Zabíja ma nekonečné opakovanie otázok, na ktoré som si odpovedala už asi sedemstokrát. Zabíja má tá kopa papierov na stole, nemám silu v nej listovať a opakovať stále dokola tých istých 90 otázok. Uisťovať sa, že si naozaj pamätám všetky algoritmy a čo je to systém. Zabíja ma čakanie na zloženie komisie, ktorá si ma v pondelok podá.Zabíjajú ma tieto posledné dni. Keď som ako v bubline, čas sa vlečie apoznámky majú neónové farby. 

Už sa ani nebojím. Síce sa ešte v noci strhávam zo sna a vykrikujem čísla otázok, a ráno idem aj štyrikrát na WC, síce mi stúpa tlak a mozog mi chce vyskočiť z hlavy a ísť na prechádzku do prírody. Hoci som schudla a ksicht mám ako pubertou zmietaná štrnástka, strach som už prekonala. Pri živote ma drží už len pomyslenie, že ešte tri dni a toto mučenie skončí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Potom bude treba poupratovať písací stôl a potriediť poznámky. Povysávať izbu a utrieť prach z bicykla. Upratať bordel v živote a definitívne rozhodnúť, ktorým smerom sa má môj život uberať. Na západ? Na sever? Nie je to jedno? Aj tak budem vždy alone, alone, alone. Ktokoľvek kráča vedľa mňa, som osamelý bežec na dlhé, predlhé trate. Keby žil lord Byron, len on by to pochopil.

Svetabôľ. 

Jana Andrášiková

Jana Andrášiková

Bloger 
  • Počet článkov:  55
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Človek milión Zoznam autorových rubrík:  Radosti cestovaniaZo života iných žienSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu