reklama

Fascinujete ma

Alebo môj postreh zo včerajška.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)

Prší. Stojím v búdke na Račianskom mýte, v tej, odkiaľ chodí autobus č. 34. Cesta úzka, búdka blízko cesty, pred búdkou na ceste koľaje od autobusov, v koľajach voda. Voda je všade na ceste. Vidíte ju? To preto vám behajú stierače na čelných sklách! Tlačíte sa, ponáhľate, z nuly na sto zrýchlite na neuveriteľných 20 metroch. Len preto, aby ste prví postáli na červenú? FAScinujete ma.

Prší. Stále stojím v búdke na Račianskom mýte, v tej, odkiaľ chodí autobus č. 34. Bla bla bla. Všade je voda. Desať metrov pred vami je kolóna, ale vy v križovatke aj tak dupnete na plyn, asi aby vás nedajbože niekto nepredbehol. A keď, tak to nezabudnete okomentovať hlasnými trúbením a niektorí aj šťavnatým gestom, blikaním a pod. Pištia vám gumy, lebo musíte veľmi dupnúť na brzdu, ak to nechcete napáliť do auta, ktoré si dovolilo postáť pred vami. Päť centimetrov od bakelitu pred vami stojaceho auta. FAScinujete ma.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prší. Stále stojím v tej búdke, lebo autobus č. 34 akosi zabudol prísť načas. Bla bla bla. Všade je voda. Hlavne v tých koľajach. V búdke začína byť tesno, nikto nechce zmoknúť. Dovalí sa nejaký debil na aute tmavej farby, to je jediné, čo stihnem v tej rýchlosti zaregistrovať, preletí okolo ako šarkan. Jasné, že vhupne do koľají od autobusov, kde stojí voda. Jasné, že voda sa rozprskne. Jasné, že ostrieka ľudí stojacich v prednej línii v búdke. Jasné, že zabrzdí asi päť metrov od búdky, lebo tam končí kolóna. FAScinujete ma čím ďalej tým viac.

Prší. Idem po chodníku, vedľa mňa cesta, na kraji cesty mláka. Registrujem, že mojím smerom ide kamión, registrujem, že sa vychyľuje zo smeru svojej dráhy smerom k mláke. Uhýbam, pokiaľ to len ide. Ďaleko sa nedá, na druhej strane chodníka je panelová ohrada. Kamión zrýchľuje, ako v spomalenom filme vidím, že vchádza do mláky, špinavá, smradľavá zmes vody a oleja sa rozprskne, stíham si chrániť ksicht. Zleje ma to. Dvíham hlavu, kričím strašné vulgarizmy na kamionistu, hrozím mu päsťou, snažím sa zapamätať si EČ. Zabliká mi smerovkami a už ho niet. V tejto chvíli ma FAScinujete najviac na svete.

Jana Andrášiková

Jana Andrášiková

Bloger 
  • Počet článkov:  55
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Človek milión Zoznam autorových rubrík:  Radosti cestovaniaZo života iných žienSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu